Ondersteunende fiscale maatregelen richting verplichte e-invoicing

Er zullen twee ondersteunende fiscale maatregelen ingevoerd worden om bedrijven te ondersteunen bij hun digitale investeringen.

Recent werd de wetgeving rond de verplichte elektronische facturatie tussen ondernemingen goedgekeurd. Die gaat in voege vanaf 1 januari 2026.

» Lees ook: Uitstel voor verplichte elektronische facturatie bij overheidsopdrachten vanaf 3.000 euro

Als tegemoetkoming voor de kosten die bedrijven hiervoor zullen moeten maken zullen twee ondersteunende fiscale maatregelen ingevoerd worden.

• Vanaf 1 januari 2025 zal de investeringsaftrek voor digitale investeringen verhoogd worden tot 20%.
  • Daarnaast kunnen kleine kmo's en zelfstandigen, die abonnementsformules gebruiken, in de belastbare tijdperken 2024-2027 een verhoogde kostenaftrek van 120% toepassen voor factureringspakketten.

Activeer je proefversie bij Billtobox

In samenwerking met Unifiedpost bieden we de tool Billtobox aan. Billtobox is de digitale link tussen ondernemers en hun accountant. Met Billtobox kan je uitgaande facturen maken en verzenden, betaald worden en een volledig overzicht behouden.

Lid van Embuild Oost-Vlaanderen en vragen hierover? Contacteer onze adviseur.

Stel je vraag aan onze adviseur

Vul uw ondernemingsnummer in met alleen cijfers (dus geen BE of puntjes). Geen ondernemingsnummer? Tik dan "0".

Ben je nog geen lid van Embuild Oost-Vlaanderen?

Of je nu net gestart bent als ondernemer in de bouw of al verschillende jaren op de teller hebt, je doet er goed aan je te omringen met professionals.

We informeren jou, staan je bij met praktisch advies en voorzien je van een bouwdatabank met tientallen modelcontracten en documenten.

Ontdek vandaag nog alle voordelen van een lidmaatschap bij Embuild.