Nieuw model van raamcontract van onderaanneming

Een nieuw model van raamcontract van onderaanneming is nu beschikbaar.

Embuild heeft voor zijn leden het model van raamcontract van onderaanneming bijgewerkt. Dat is nu beschikbaar op de bouwdatabank, exclusief voor Embuild-leden.

Wat is nu een raamcontract van onderaanneming?

Wanneer er een vertrouwensrelatie is ontstaan tussen een hoofdaannemer en een onderaannemer, is het niet ongebruikelijk dat beide partijen regelmatig contracten sluiten voor het uitvoeren van werkzaamheden.
Om de administratieve lasten van het telkens afsluiten van een lang onderaannemingscontract te vereenvoudigen, kan het zinvol zijn om een raamcontract van onderaanneming af te sluiten.

Hoe werkt het?

Het raamcontract voor onderaanneming bevat de algemene regels die van toepassing zijn op de handelsrelatie. Wanneer een bepaald project wordt uitgevoerd, hoeven de partijen alleen maar de specifieke regels vast te leggen die van toepassing zijn, zoals het soort werk, de uitvoeringstermijn en de prijs.

Twee modellen

Embuild biedt zijn leden twee modelcontracten aan:

• het raamcontract voor onderaanneming: algemene voorwaarden
  • de opdracht: specifieke voorwaarden voor elk aan de onderaannemer toevertrouwd project van het raamcontract

Toegang tot de bouwdatabank is exclusief voor leden van Embuild.

Ben je lid, maar vind je je inloggegevens niet meteen terug? Neem dan contact met ons op.

Modeldocumenten > Onderaanneming > Raamcontract van onderaanneming

Lid van Embuild Oost-Vlaanderen en vragen hierover? Contacteer ons.

Stel je vraag aan de juridische dienst

Vul uw ondernemingsnummer in met alleen cijfers (dus geen BE of puntjes). Geen ondernemingsnummer? Tik dan "0".