Woordvoerder en ambassadeur van de Belgische bouwsector

De Confederatie Bouw mag ruim 16.000 Belgische bouwbedrijven begroeten als lid. Daarmee is het de grootste en meest representatieve vertegenwoordiger van de Belgische bouwsector.

Woorvoerder van de Belgische bouwsector

De Confederatie Bouw knokt voor de belangen van álle Belgische bouwbedrijven in diverse adviesraden en op alle mogelijke politieke niveaus.

Hoe meer bouwbedrijven we vertegenwoordigen, hoe luider onze stem klinkt aan de onderhandelingstafels en hoe beter we de rechten en belangen van de bouwsector kunnen verdedigen.

De Confederatie Bouw is bovendien lid van het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO).

Ambassadeur

Als sectororganisatie neemt de Confederatie Bouw een ambassadeursrol op voor de bouwsector. De Confederatie Bouw neemt tal van initiatieven om het imago van de bouwsector op te krikken, zoals door de jaarlijkse organisatie van Open Wervendag en de lancering van het veiligheidscharter Safety My Priority.

Elk lid van de Confederatie Bouw staat bovendien automatisch op de website Build Your Home; dé website waar particuliere klanten gemakkelijk en vlot een professionele vakman kunnen vinden.