Nieuwe bouwgroep Camino wil uitgroeien tot de duurzaamste vastgoedspeler van het land

Durabrik - Claudia en Joost Callens

Rust roest, moet Joost Callens gedacht hebben. Het afgelopen jaar richtte de jonge vijftiger Istoir op, een nieuwe vastgoedspeler die zich richt op de reconversie van oude panden. Later dit jaar volgen nog Plan E, dat zal focussen op energierenovaties, en Ebenti, een schrijnwerkerij. Een tweetal weken terug stelde Joost Callens Camino voor. Deze nieuwe bouwgroep verenigt twaalf ambitieuze bouw- en vastgoedbedrijven. 'De lat ligt hoog. Dit jaar mikken we al op een omzet van 130 miljoen euro.'

Durabrik - Camino

Nu de lijnen van de nieuwe structuur zijn uitgezet, lichtte Callens medio februari voor het eerst een tipje van de sluier. 'Camino wordt de nieuwe koepel waaronder 12 bedrijven actief zullen zijn. Elk bedrijf heeft uiteraard zijn eigen expertise, management en groeitraject, maar ze delen wél een gemeenschappelijke visie op ondernemen, met aandacht voor duurzaamheid en een uiterst mensgerichte aanpak. De kracht van Camino is dat we met onze twaalf bedrijven een antwoord kunnen bieden op alle mogelijke vragen van onze klanten. Duurzaamheid en innovatie gaan daarbij hand in hand. Zowel op het vlak van technieken en materialen, als op het vlak van ondernemerschap.’

De CEO van onder andere bouwonderneming Durabrik legt de lat meteen hoog voor Camino. Hij wil dit jaar met de bouwgroep een omzet halen van om en bij de 130 miljoen euro. ‘Op termijn willen we zelfs uitgroeien tot de duurzaamste vastgoedspeler’, zegt Callens. ‘Dit is een verhaal van echt ondernemerschap in uitdagende tijden.'

In The Yard wordt veel meer dan een doorsnee werkplek. Het wordt een ontmoetingsplaats waar events kunnen plaatsvinden, waar gesport kan worden, maar waar ook rustig kan worden gepraat in de binnentuin of aan een gezellige bar

Kantoor van de toekomst

Camino’s eerste wapenfeit is niet van de minste. Met de bouw van In The Yard, pal naast het Durabrik-hoofdkwartier aan de E40 te Drongen, wordt een state of the art kantoorgebouw neergepoot volgens de principes van circulair bouwen. ‘Er komen 40 laadpalen voor elektrische wagens en 70 voor elektrische fietsen. Het gebouw krijgt geen dragende binnenmuren, zodat we de flexibiliteit hebben om ruimtes aan te passen’, vertelt Callens.

‘In The Yard wordt veel meer dan een doorsnee werkplek. Het wordt een ontmoetingsplaats waar events kunnen plaatsvinden, waar gesport kan worden, maar waar ook rustig kan worden gepraat in de binnentuin of aan een gezellige bar', klinkt het bij Joost Callens.

caminogroup.be

(© Tekst en foto's: bereal.be)

Lees binnenkort meer in ons ledenmagazine De Oost-Vlaamse Aannemer.
Lid van de Confederatie Bouw Oost-Vlaanderen en wil je ook gratis in ons magazine verschijnen?
  • Pak uit met een recent afgewerkt project.
  • Leid je een boeiend bestaan, heb je een interessante kijk op het leven, een spannende hobby of wil je gewoon je ondernemersverhaal kwijt?
  • Genomineerd voor een award? Een overname gedaan, een grote investering of ga je uitbreiden? Wij delen je nieuws graag!