Yoran Overdulve is de nieuwe jongerenvoorzitter: 'Jongeren moeten mee aan de tekentafel'

Yoran Overdulve

Yoran Overdulve nam begin dit jaar de fakkel over van Pieter Raman als jongerenvoorzitter. Samen met Dorien Callaert, als ondervoorzitter, heeft hij grootse plannen.

Yoran Overdulve zag van jongs af aan zijn ouders bouwen aan hun eigen bedrijf, Aelectrics te Nazareth. Hij groeide op tussen de kabels, armaturen en camionetten, en leerde al vroeg dat je hard moet werken om je dromen waar te maken. Je krijgt niets voor niets.

Als kleine jongen kreeg Yoran veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Hij mocht thuis allerlei projecten realiseren op voorwaarde dat er eerst een plan van aanpak opgemaakt werd. 'Ik had ooit het idee om geitjes te houden in onze tuin. Helaas merkte ik al snel dat er meer bij kwam kijken dan gedacht en voerde ik het plan af.'

Ondertussen kijkt de 26-jarige Yoran terug op heel wat gerealiseerde projecten. Van een vijver voor de schildpadden toen hij elf was tot een eigen huis vandaag.

Yoran Overdulve

Via interim de familiezaak ingestapt

Dat zoon- of dochterlief niet in de familiezaak wil stappen, horen we wel vaker bij onze leden. Ook bij Overdulve was dat het geval. 'Ik stond op het punt om ergens anders aan de slag te gaan, maar kreeg een telefoontje van het interimkantoor voor een andere job ... bij mijn ouders. De levensles die ik van jongs af aan kreeg te horen, dat je niets voor niets krijgt, zetten mijn ouders om in de praktijk. Een selectieproef en een interimcontract van drie maanden, dat was het begin van mijn job bij Aelectrics.'

Vandaag staat Yoran aan het hoofd van de calculatie- en studiedienst, volgt hij werven op als projectleider en voert hij de eerste gesprekken met sollicitanten. Over een gevarieerde job gesproken.

Jong Ondernemend Bouwnetwerk

Al twee jaar is Yoran lid van de jongerenwerking binnen Confederatie Bouw Oost-Vlaanderen. Begin dit jaar kreeg hij de kans zich kandidaat te stellen als voorzitter, met Dorien Callaert (Dero Construct) als ondervoorzitter. Het duo werd verkozen en liet dat niet onopgemerkt voorbijgaan. Op een eerste vergadering werd de naam Juniors al in vraag gesteld. Na een brainstormsessie met alle leden kwam er een nieuwe naam uit de bus: Jong Ondernemend Bouwnetwerk.

'Jongeren uit de bouw moeten elkaar leren kennen en wij kunnen dit vereenvoudigen door een spreekbuis van de sector te zijn. We willen de toekomst niet zozeer veranderen, maar we moeten op z’n minst aan de tekentafel zitten. Terwijl de oudere generatie het pensioen in zicht heeft, zijn wij uiteindelijk degene die verder moeten met beslissingen die vandaag genomen worden.'

Sarah Leysen

Jonger dan 40 en interesse in het Jong Ondernemend Bouwnetwerk? Sluit gratis aan!

Sarah Leysen - Coördinator Jong Ondernemend Bouwnetwerk

Stuur Sarah een e-mail

Een preview van "Het Laatste Woord" van Yoran Overdulve

(© Foto's: ATEL-J)

Lees het volledige verhaal van Yoran Overdulve in ons ledenmagazine en ontdek onze nieuwe rubriek "Het Laatste Woord".

Lid van de Confederatie Bouw Oost-Vlaanderen en wil je ook gratis in ons magazine verschijnen?

• Pak uit met een recent afgewerkt project.
  • Stel je bouwbedrijf voor.
  • Leid je een boeiend bestaan, heb je een interessante kijk op het leven, een spannende hobby of wil je gewoon je ondernemersverhaal kwijt?
  • Genomineerd voor een award? Een overname gedaan, een grote investering of ga je uitbreiden?

Neem snel contact met ons op.

Deel jouw nieuws via ons ledenmagazine