Wycor vindt zichzelf opnieuw uit

Al meer dan veertig jaar is Wycor een toonaangevende speler in de Belgische bouwsector en betrokken bij heel wat prestigieuze totaalprojecten. Zo’n naam behoeft weinig introductie, toch? Think again.

Rebranding

Het Wetterse afwerkingsbedrijf haakte twee jaar geleden zijn arm in die van het Gentse Claerhout Communicatiehuis om een volledige rebranding te ontwikkelen.
   'We zijn dat traject al snel na mijn komst begonnen', opent de 45-jarige Johan Van der Stadt, die een tweetal jaar geleden zijn bureaustoel bij Groep Van Roey inruilde voor die van algemeen directeur bij Wycor.
   'Het is gestart vanuit de buik van onze firma, van de medewerkers. Zij zijn enorm fier op de projecten die ze tot een goed einde brengen en gaven aan dat ze dat meer wouden tonen. Vooraleer we aan het rebrandingtraject zijn gestart hebben we onze organisatie een spiegel voorgehouden en luidop nagedacht wat onze sterktes zijn. Zo kwam dan de slogan "Co-denkers. Afwerkers." uit de bus', legt Van der Stadt uit.

Wendbaarder en weerbaarder

Behalve een frissere look and feel, wil Van der Stadt Wycor ook wendbaarder en weerbaarder maken door actiever te worden op markten waar het voorheen minder aanwezig was. Om dat te verwezenlijken werd in februari van dit jaar Sven Aerts aan boord gehaald als commercieel verantwoordelijke.
   'Dit is een nieuw gecreëerde functie binnen Wycor', vertelt de 40-jarige Aerts. 'Zelfs een groot bedrijf als Wycor heeft daar nood aan. Ik ben dagelijks bezig om Wycor verder te introduceren in markten waarin we nog niet zo actief zijn. In de privé- en kantorenmarkt bijvoorbeeld, maar zelfs in de zorgsector moet je commercieel actief zijn. Daar moeten contacten gelegd worden en relaties onderhouden.'

Wycor vindt zichzelf opnieuw uit

Algemeen directeur Johan Van der Stadt (r) en commercieel verantwoordelijke Sven  Aerts: 'De "co" van Wycor in ons nieuwe logo kan je linken aan co-creatie en co-denkers. Je ziet er ook het oneindigheidsteken in wat wijst op de langetermijnrelatie die we  steeds voor ogen hebben.'

Lees binnenkort het volledige verhaal in ons ledenmagazine

Lid van de Confederatie Bouw Oost-Vlaanderen en wil je ook gratis in De Oost-Vlaamse Aannemer verschijnen?
  • Pak uit met een recent afgewerkt project.
  • Stel je bouwbedrijf voor.
  • Leid je een boeiend bestaan, heb je een interessante kijk op het leven, een spannende hobby of wil je gewoon je ondernemersverhaal kwijt?
  • Genomineerd voor een award? Een overname gedaan, een grote investering of ga je uitbreiden?

Deel jouw nieuws via ons ledenmagazine