Vereenvoudigde procedure tijdelijke werkloosheid overmacht corona verlengd

Sociaaljuridisch advies
  Steven Imschoot
  27 September 2021
Tijdelijke werkloosheid vanaf 1 oktober 2021: voorlopig geen verlenging van de versoepelde regeling

Het federale kernkabinet heeft op 24 september 2021 beslist om een deel van de economische coronasteunmaatregelen in België te verlengen tot 31 december 2021.

Een van de maatregelen die verlengd wordt, is de vereenvoudigde procedure voor tijdelijke werkloosheid overmacht corona voor alle sectoren.

Dat betekent dat de werkgevers, voor tijdelijke werkloosheid tot 31 december 2021, geen mededelingen tijdelijke werkloosheid wegens overmacht corona of wegens economische oorzaken moeten versturen naar de RVA.

Werkgevers die reeds een mededeling tijdelijke werkloosheid wegens economische oorzaken verstuurd hebben, kunnen opnieuw een beroep doen op de vereenvoudigde procedure tijdelijke werkloosheid overmacht corona. De werkgevers moeten voorafgaande mededelingen tijdelijke werkloosheid wegens economische oorzaken die reeds verstuurd zijn niet annuleren.

De reeds goedgekeurde preliminaire aangiftes voor tijdelijke werkloosheid bedienden en voorafgaande mededelingen tijdelijke werkloosheid wegens economische oorzaken blijven geldig tot de einddatum aanvaard door de RVA.

Bron: rva.be

Vragen hierover en lid van Confederatie Bouw Oost-Vlaanderen?
Neem dan contact met ons op.

Els Van Heck

Manager dienstverlening, belangenbehartiging en personeelsbeleid

09 244 45 03 · 0474 98 92 23

Stuur Els een mail