Reprobel: gunstige tarieven voor Confederatie Bouw-leden

Steven Imschoot
  05 February 2021
Office - Printer - Reprobel - Management

De Confederatie Bouw heeft voor haar leden gunstige forfaitaire tarieven overeengekomen met Reprobel voor fotokopieën, prints en/of digitaal hergebruik van beschermde werken.

Reprobel is de beheersmaatschappij die de vergoeding int voor fotokopieën, prints en/of digitaal hergebruik van beschermde werken. Deze werken zijn originele creaties van een auteur in een bepaalde vorm zoals journalistieke, wetenschappelijke en letterkundige teksten, foto’s, infografieken, kaarten en technische tekeningen.

Als je als lid van de Confederatie Bouw intekent, ben je in orde voor de vergoeding die verschuldigd is voor de auteursrechtelijk beschermde documenten.

Gunstige forfaitaire tarieven

Ondernemingen met meer dan 4 voltijdse personeelsleden hebben of zullen van Reprobel communicatie - brief of e-mail - ontvangen om in de loop van de komende weken over te willen gaan tot aangifte met het oog op het betalen van de vergoeding.

De Confederatie Bouw heeft voor haar leden zeer recent een akkoord afgesloten met Reprobel voor het referentiejaar 2020. Er werden gunstige forfaitaire tarieven overeengekomen voor fotokopieën, prints en/of digitaal hergebruik van beschermde werken. Als je als Confederatie Bouw-lid hierop intekent, ben je in orde voor de vergoeding die verschuldigd is voor de auteursrechtelijk beschermde documenten.

Wat moet je concreet doen voor 31 maart 2021?

1. Indien je onderneming géén auteursrechtelijk beschermde werken fotokopieert, print en/of digitaal hergebruikt: je dient dit aan te geven op het onlineportaal van Reprobel, maar je hoeft dan geen vergoeding te betalen.
  2. Indien je onderneming wél auteursrechtelijk beschermde werken fotokopieert, print en/of digitaal hergebruikt: je kan ervoor kiezen om op het onlineportaal van Reprobel een standaardaangifte te doen.

Exclusieve Reprobel kortingscode voor Confederatie Bouw-leden

Hierdoor teken je in op de kaderovereenkomst die werd afgesloten tussen de Confederatie Bouw en Reprobel aan voordeeltarief. Hiervoor gebruik je de kortingscode, die exclusief aan leden van de Confederatie Bouw wordt toegekend.

Vragen hierover en lid van Confederatie Bouw Oost-Vlaanderen?
Neem dan contact met ons op.

Toegang tot de bouwdatabank is exclusief voor Confederatie Bouw-leden.
Ben je lid, maar vind je jouw inloggegevens niet meteen terug? Neem dan contact met ons op.

(+) Haal de exclusieve kortingscode van onze databank