Ontdek waarom Guno Beurms Calc&Go gebruikt

Calc&Go - testimonial Guno Beurms

Calc&Go is een laagdrempelige rekentool, die specifiek voor eenmanszaken in de bouwsector is ontwikkeld. 'Ik heb nu een beter inzicht in alle kosten', zegt Guno Beurms.

Guno Beurms, zaakvoerder van de gelijknamige eenmanszaak uit Appels, is een tevreden gebruiker van de rekentool Calc&Go, die door het WTCB werd ontwikkeld voor eenmanszaken in de bouwsector. Hij leerde de financiële tool kennen op de workshop die eind januari werd georganiseerd door Confederatie Bouw Oost-Vlaanderen.

'Met Calc&Go kan ik een goede prijsofferte geven aan mijn klant omdat ik inzicht heb in alle kosten. Zowel de directe als de indirecte. Ik ben dus minder bezorgd of ik uit de kosten geraak en er ook voldoende aan overhoud.'

Jouw Confederatie zet je op weg

Wil je net zoals Guno Beurms de rekentool gebruiken, maar heb je een duwtje in de rug nodig? Dan kan je bij onze medewerkers terecht. Zij helpen je graag op weg!

Alle cijfers

Met Calc&Go ontwikkelde het WTCB een financiële rekentool voor zelfstandigen, om gemakkelijk alle belangrijke cijfers voor hun eenmanszaak te berekenen. Tegelijkertijd wordt een spiegel voorgehouden: wat komt er allemaal bij kijken om voor jezelf te werken?

Hoeveel netto per maand?

De tool berekent de kerngetallen op basis van basisgegevens en cijfers die iedere zelfstandige bij zijn boekhouder kan opvragen. De belangrijkste zijn het uurtarief en het aantal uren dat je moet aanrekenen.

Dit allemaal vertrekkende van de hamvraag "Hoeveel nettoloon wil ik als zelfstandige verdienen?". Met deze cijfers in de hand, is het gemakkelijker om correcte offertes op te maken.

Excel

De tool is gemaakt in MS Excel. Wees niet bang om iets verkeerd te doen, alle formules zijn beveiligd. Op alle tabbladen krijg je de nodige info om je wegwijs te maken in de tool. Deze info bevindt zich ofwel zichtbaar in één van de cellen of gaat schuil in een opmerking die je herkent aan de kleine rode driehoekjes aan de rechterbovenhoek van de cellen. Als je er met je computermuis overgaat, wordt deze info zichtbaar.

Ga zelf ook aan de slag met Calc&Go. Je kan de rekentool van het WTCB gratis gebruiken.