Lonen PC 124 en PC 200 vanaf 1 januari 2021

Lonen bouw

De lonen van de arbeiders PC 124 blijven ongewijzigd op 1 januari 2021, bedienden PC 200 zien loonindexering van 0,95% tegemoet.

De lonen van de bouwvakarbeiders (PC 124) blijven ongewijzigd op 1 januari 2021. Aangezien de formule voor de driemaandelijkse aanpassing van de lonen aan de evolutie van de afgevlakte gezondheidsindex een negatief resultaat geeft, wordt dit volgens de cao niet toegepast, maar verrekend met het volgende kwartaal.

Enkele andere bedragen zoals toeslag petrochemie en vergoeding huisvesting zijn wel aangepast. Het barema is geldig vanaf 1 januari 2021 en kan door alle Confederatie Bouw-leden geraadpleegd worden op de website.

Bedienden PC 200

De lonen van de bedienden (PC 200) worden jaarlijks op 1 januari aangepast aan de evolutie van de afgevlakte gezondheidsindex. Overeenkomstig de formule bepaald in de cao, bedraagt het op 1 januari 2021 toe te passen indexpercentage 0,95%.

De minimumbarema’s van de bedienden geldig vanaf 1 januari 2021 kunnen geconsulteerd worden op de website van het sociaal fonds van het Aanvullend Paritair Comité voor Bedienden (PC 200).

Toegang tot de bouwdatabank is exclusief voor Confederatie Bouw-leden.
Ben je lid, maar vind je jouw inloggegevens niet meteen terug? Neem dan contact met ons op.