Krijg korting op de aankoop van ecocheques

Ecocheques in de bouw

Als werkgever in de bouw moet je aan je arbeiders en bedienden elk jaar ecocheques toekennen. Als lid van de Confederatie Bouw krijg je bij twee grote leveranciers hierop korting.

Sinds 2016 zijn werkgevers uit de bouw (PC 124) verplicht om aan hun arbeiders jaarlijks ecocheques ter waarde van 100 euro toe te kennen, tenzij de onderneming kiest om een ander gelijkwaardig voordeel toe te kennen. De toekenning gebeurt één keer per jaar in de loop van de maand mei en betreft de referteperiode die loopt vanaf 1 april van het vorige jaar tot 31 maart van het lopende jaar (cao van 10 december 2015 gesloten in het PC 124).

De toekenning van ecocheques aan de bedienden in de bouw (PC 200) is al sinds 2009 verplicht: 250 euro toe te kennen in de maand juni of een gelijkwaardig voordeel (cao van 9 juni 2016 van het PC 200).

De Confederatie Bouw heeft exclusieve voordelen voor haar leden bedongen bij de twee grootste leveranciers van ecocheques.

Toegang tot de bouwdatabank is exclusief voor Confederatie Bouw-leden.
Ben je lid, maar vind je jouw inloggegevens niet meteen terug? Neem dan contact met ons op.

Wat kan je zoal kopen met ecocheques?

Werknemers kunnen ecocheques gebruiken voor de aankoop van ecologische producten en diensten, zoals een milieuvriendelijke wasmachine, een Sodastream, treintickets, binnen- of buitenplanten, een smartwatch of een fiets.

Krijg een gedetailleerd overzicht van de ecologische producten en diensten die je kan kopen met ecocheques op de website van de Vlaamse overheid.