Infrajoint laat Robuco en Superbeton focussen op core business

Infrajoint

De familiebedrijven Robuco en Superbeton hebben samen Infrajoint nv opgericht. Beide bedrijven blijven autonoom werken, Infrajoint laat hen toe om blijvend te focussen op hun kernbezigheden. ‘Administratie rondom bijvoorbeeld certificering neemt bij veel kmo’s veel te veel tijd in beslag’, duiden Pascal Buys (r) en Frederik Laeremans de reden voor deze samenwerking.

'Daar waar vroeger samenwerkingen gebaseerd werden op vertrouwen en eerdere ervaringen, komt er nu een berg administratie bij kijken alvorens de werken nog maar opstarten. Je moet op papier bewijzen dat je de beste bent. En daar kruipt veel tijd in. Omdat zowel Robuco als Superbeton meester zijn in hun vakgebied én alle mogelijk energie in dat vakgebied willen blijven steken, hebben we deze samenwerking opgezet', zegt Pascal Buys, CEO van ons lidbedrijf Robuco, die actief is in het afwerken, onderhouden en remediëren van betonverhardingen.

Concentreren op core business

Infrajoint neemt administratie uit handen en de kosten hiervan blijven onder controle. Zo kunnen Superbeton uit Aarschot en het Buggenhoutse Robuco zich weer concentreren op hun kernactiviteiten, wat dan weer meer kwaliteit in het eigen vakgebied garandeert. 'Via deze entiteit, die onze beide bedrijven overstijgt, hopen we ook op een vlottere personeelsinstroom. In de markt klagen middelgrote bedrijven dat ze geen tijd meer hebben voor hun kernactiviteiten en dat hun structuur onder druk komt te staan. Wellicht zal onze groep nog groeien door bedrijven die aan onze deur komen kloppen', legt Buys uit.

Wapenen tegen concurrentie

'Wanneer alles snel verandert, heb je 2 keuzes:  stilstaan of vooruitgaan', vult Frederik Laeremans van Superbeton aan. 'Het was al even ons streven om te groeien en ons te wapenen tegen concurrentie en het almaar logger worden. Om ons DNA niet te verliezen en toch volop vooruit te kunnen blijven gaan, moesten we op zoek naar teamplayers met hetzelfde doel en dito ambitie. Na lang wikken en wegen hebben we deze partner gevonden. Infrajoint wil nu gelijkgestemden mee op pad nemen.'

'Naast schaalgrootte zal innovatie meer en meer de bovenhand nemen. Ook het circulaire wint alsmaar meer aan belangstelling in onze sector. Met het oprichten van hubs zetten we weeral een stap in die richting. Duurzaamheid is een ideologie waar ik achter sta en in geloof. Daarom zijn we ambitieus. Dat kan alleen door vooruitstrevend te denken én te handelen', besluit Laeremans.

(Foto © Infrajoint)

Heb je ook nieuws dat je wil delen? Laat het ons weten.