Computers voor Sint-Niklase school VTS 3

Confederatie Bouw Oost-Vlaanderen schenkt computers aan VTS 3

De Confederatie Bouw Oost-Vlaanderen vernieuwde onlangs haar computerlokaal in het kantoor te Sint-Niklaas. Zeven desktops hebben we helemaal op punt gezet, vooraleer ze te schenken aan de Sint-Niklase school VTS die buitengewoon onderwijs organiseert. 'We kunnen er dertig gebruiken, maar we zijn al zeer gelukkig met deze zeven', zegt Krista Van Peteghem, directeur OV3.

Koken kost geld. Die uitdrukking gaat zeker ook op voor het VTS 3. 'Wij, in het buitengewoon onderwijs, hebben een veel groter aanbod aan opleidingen dan scholen in het regulier onderwijs', verduidelijkt algemeen directeur Roland Wagemans. 'Wij hebben bijvoorbeeld opleidingen hout, bouw, metaal, magazijnmedewerker, grootkeukenmedewerker, logistiek assistent voor ziekenhuizen en zorginstellingen, en tuinarbeider. Wat het opleidingsaanbod betreft, lijkt het alsof er hier drie scholen zitten. Voor al die opleidingen moeten wij materiaal aankopen. Dat maakt dat het kostenplaatje oploopt en we dus zeer tevreden zijn met deze gift.'

(v.l.n.r.) Françoise Nowé, Anja Goossens, Tim Braem, Karel Derde,  Johan Wauman, Krista Van Peteghem, Roland Wagemans
Confederatie Bouw Oost-Vlaanderen schenkt computers aan VTS 3

Karel Derde, voorzitter van de Confederatie Bouw Oost-Vlaanderen en zaakvoerder van Derde Construct, maakte ook graag tijd vrij om aanwezig te zijn bij de schenking. 'We hebben het voorbije jaar aan den lijve ontdekt wat digitale connectie wilt zeggen. Ook de bouwsector is aan een hoog tempo aan het digitaliseren. Vakmanschap blijft heel belangrijk, maar daarnaast mogen we het digitale aspect zeker niet uit het oog verliezen. Daarom verheugt het me om vandaag VTS 3 een duwtje in de rug te kunnen geven met een aantal goed werkende computers.'