Claude Nijs is eerste voorzitter van nieuwe vakgroep Erfgoedrestauratie

Denys - Erfgoedrestauratie

Binnen de Federatie van Algemene Bouwaannemers (FABA) werd eind 2020 de nieuwe vakgroep Erfgoedrestauratie boven de doopvont gehouden.

Om alle betrokken partijen, die eigenaar zijn van erfgoed te helpen, is de vakgroep Erfgoedrestauratie opgericht. Instellingen op federaal, regionaal, provinciaal en gemeentelijk niveau bezitten duizenden gebouwen, kunstwerken en infrastructuren. De overheid, via de aannemers, is het aan zichzelf verplicht om dit deels geklasseerd erfgoed te onderhouden en te restaureren met het oog op kwaliteit. Daarnaast beschikken talrijke privépersonen en bedrijven over goederen met een onmiskenbare patrimoniale waarde. Deze nieuwe vakgroep Erfgoedrestauratie moet voor al die partijen een sterke partner worden.

Claude Nijs

Claude Nijs, bestuurder van ons lidbedrijf P. Nijs uit Deinze is de eerste voorzitter van de vakgroep.

'De restauratie van erfgoed brengt een specifieke expertise met zich mee. Onze medewerkers en onderaannemers zijn vaklui die gepassioneerd zijn door hun beroep en die over een high-level expertise beschikken. Hun knowhow moet worden opgewaardeerd, het gaat hier om een kwaliteitsvolle restauratie van ons erfgoed voor de toekomstige generaties. Een in elkaar geflanste restauratie is een drama voor het algemeen welzijn.'

In de maarteditie van ons ledenmagazine De Oost-Vlaamse Aannemer geeft Claude Nijs uitgebreid tekst en uitleg bij de nieuwe vakgroep Ergoedrestauratie.

Ontdek meer over de vakgroep Erfgoedrestauratie

De restauratie van erfgoed brengt een specifieke expertise met zich mee.