Bouwverlof vieren? Dit zijn de (corona)regels

Bouwverlof inzetten met een receptie of barbecue

Een receptie of barbecue om het bouwverlof in te zetten, het is bij vele bouwbedrijven een jaarlijkse traditie. Maar wat zijn de huidige coronaregels?

In een onlangs verschenen ministerieel besluit bevestigen de kabinetten van Werk en Binnenlandse Zaken dat teambuildings en personeelsevents vanaf 27 juni 2021 weer mogen georganiseerd worden, zonder beperking van aantalEn de werkgever mag weer zelf voor de hapjes en de drankjes zorgen. Een beroep doen op een professionele cateraar is niet meer verplicht.

Dat was vorig jaar nog anders. Toen was het nog verplicht om met een professionele cateraar of traiteur te werken en mochten er maximaal vijftig personen aanwezig zijn.

Horecaprotocol volgen

Samenwerken met een cateraar hoeft dus niet, maar het horecaprotocol dient wel gevolgd. Voor het organiseren van een personeelsevent houdt dat onder meer het volgende in:

• Iedereen moet zoveel mogelijk neerzitten
  • Tafels van maximaal 8 personen
  • Personen moeten anderhalve meter afstand bewaren
  • Een mondmasker dragen bij aankomst, vertrek en wanneer men zich verplaatst (bij een toiletbezoek bijvoorbeeld)
  • Er moeten voldoende hygiënische middelen voorhanden zijn; denk aan ontsmettingsgel, vloeibare zeep en papieren handdoekjes

Veilig jouw bedrijfsevent organiseren? Gebruik de checklists van Horeca Vlaanderen.

Vragen hierover en lid van Confederatie Bouw Oost-Vlaanderen?
Neem dan contact met ons op.
Els Van Heck

Manager dienstverlening, belangenbehartiging en personeelsbeleid

09 244 45 03 · 0474 98 92 23

Stuur Els een mail