BouwFlash Live op vrijdag 26 november

Onthaal met koffie

Sessie 1

09:00 - 10:00 | Kies één van deze vier onderwerpen
  1. Fiscaliteit van bedrijfswagens (Deloitte)
    Hoe zit dat met hybride wagens? Elektrische wagens? Wat met de bedrijfspolicy, waar moet men rekening mee houden? Hoe bereken je de Total Cost of Ownership? Wat met bedrijfsfietsen?

2. Eerste hulp bij het invullen van bouwvacatures (Constructiv)
    De vraag naar arbeidskrachten in de bouw blijft groeien en vacatures invullen is een uitdaging. Maak kennis met BILDR van het sectorfonds Constructiv; een app die je helpt om de perfecte match te vinden tussen bouwbedrijven en werkzoekende bouwarbeiders, stagiairs, jobstudenten of studenten duaal leren in Vlaanderen. Je krijgt een introductie in deze nieuwe laagdrempelige app die je helpt om vlot en efficiënt sollicitaties te beheren.

3. Camerabewaking (Embuild)
    Wat zegt de CAO? Hoe ziet de wetgeving rond camerabewaking eruit, specifiek met betrekking tot de openbare weg, de werf, de werkplek ten aanzien van onderaannemers, derden en de opdrachtgever, ...

4. De inspectie "Welzijn" op de werkvloer. Hoe bereid je je het beste voor? (Mensura)
    Welke voorbereidingen moet je treffen op administratief en praktisch vlak?

Sessie 2

10:15 - 11:15 | Kies één van deze vier onderwerpen
  1. Wat na een ernstig arbeidsongeval? (Mensura)
    Wat moet je doen bij een ernstig arbeidsongeval op de werf? Welke invloed heeft een ernstig arbeidsongeval op jou persoonlijk, als preventieadviseur? Hoor van een ervaringsdeskundige hoe het eraan toe gaat in de praktijk.

2. Het belang van oplevering en aanvaarding (Embuild Oost-Vlaanderen)
    Zodra je klaar bent met jouw opdracht, is het belangrijk dit met een oplevering vast te stellen. Het is echter evenzeer belangrijk dat je opdrachtgever erkent dat je jouw opdracht naar behoren hebt uitgevoerd. Enkel door de oplevering te koppelen aan een aanvaarding komt er een einde aan je contractuele aansprakelijkheid. In deze sessie wordt het belang van beide handelingen verduidelijkt zodat je in de praktijk het verschil kan maken.

3. De financiële stand na corona (Deloitte)
    Wat zijn de gevolgen van corona voor het bedrijf? Wat kon er met uitstel ingediend of betaald worden en wanneer moet dit dan effectief betaald worden? Welke steunmaatregelen zijn er nu nog en voor hoelang? Wat zijn nu de “nieuwe” verplichte aangiften en tegen wanneer moeten ze vanaf nu worden ingediend?

4. Werken met buitenlandse onderaannemers: checklist (Embuild Oost-Vlaanderen)

Je krijgt tijdens deze sessie een toelichting bij de verplichtingen wanneer je samenwerkt met buitenlandse onderaannemers. Daarnaast overlopen we de valkuilen en bespreken we enkele aanbevelingen. Zo komen we tot een praktische checklist.

Volg je iets uit de eerste sessie, maar niet uit de tweede en wil je blijven voor de overkoepelende sessie en lunch? Dan kan je in tussentijd terecht in onze flexwerkplek.

Overkoepelende sessie

11:30 - 12:30

De impact van stress op onze communicatie (Tryangle)

Lunch & netwerking

12:30 - 14:00

Schrijf als lid van de Embuild Oost-Vlaanderen gratis in voor BouwFlash Live en de lunch.